divendres, 22 de gener del 2010

Conjunt de treballs de la classe de 2n d'ESO




dijous, 21 de gener del 2010

Dibuixar-recrear-imaginar. Treballs de 2n d'ESO


Dibuixar implica comprendre el que observem, entendre'n l'estructura, la relació que existeix entre els diferents elements, els equilibris, direccions, proporcions... Veure és deixar-se sorprendre pels canvis cromàtics fruit de les variacions lumíniques, ambientals, percebre'n els matisos, contrastos... Dibuixar i pintar és entendre el que s'observa i és, també, ser capaç d'imaginar situacions noves, de crear nous personatges en ambients, paisatges que un construeix a partir de records, i de transformar-los, modelar-los,..., per acabar plasmant-ho tot sobre un suport tot emprant diferents materials.
Dibuixar és comprendre, imaginar, transformar, manipular, plasmar, i això és el que han fet els alumnes de 2n. en dues propostes diferents:

En la primera proposta, que gira al voltant de l'obra de l'artista austríac Friedensreich Hundertwasser, se'ls proposava idear, o imaginar arquitectures on, com en l'obra arquitectònica d'aquest artista, el color en transformés l'estructura.





La segona proposta partia d'una pintura mural "Miss Chievious" d'ApishAngel i Nick Walter, i consistia en ressituar la parella protagonista de la imatge en un paisatge diferent. Se'ls proposava, també, que el fons es pintés en una gamma cromàtica concreta i que la gavardina de la figura femenina és pintés amb un color complementari de la gamma escollida pel fons.


dilluns, 11 de gener del 2010

La interrelació de formes.

Abans de vacances de Nadal vam estar treballant amb els alumnes de 3r d'ESO, la interrelació de formes, és a dir, com formes diferents, semblants o iguals es relacionen entre elles.
Vam veure'n diferents tipus: el distanciament, el contacte, la superposició,... i la intersecció.
Als alumnes se'ls va proposar crear un disseny pel seu nom aplicant la intersecció de formes, de tal manera que la intersecció entre cercles originés un altre color, barreja d'ambdós, i la intersecció entre un cercle i la lletra del nom fos pintada de gris. La proposta va resultar ser molt més complicada del que semblava en un principi, doncs no tothom ho va entendre.
Aquí en teniu una mostra


Després d'unes bones vacances, i malgrat el retard: