Treballs fets pels alumnes de 3r.
Bona feina Nois i noies!!!
dijous, 31 de maig del 2012
dimecres, 4 d’abril del 2012
Linogravat
Proves de gravat amb els alumnes de 4t ESO.
Amb els alumnes de 4t ens hem endinsat en el món del gravat amb una primera aproximació i coneixença del Linogravat, la tècnica de gravat en relleu que empra com a material per la matriu el linòleum.
A partir d'un autoretrat els alumnes van gubiar la planxa de linòleum, tot empran les gúbies, de tal manera que la zona en relleu, una vegada entintada era la que dibuixava l'autoretrat.
Linogravat ( buit-ple), Dibuix, Gravar: el gubiat, l'entintat i l'estampa.
Amb els alumnes de 4t ens hem endinsat en el món del gravat amb una primera aproximació i coneixença del Linogravat, la tècnica de gravat en relleu que empra com a material per la matriu el linòleum.
A partir d'un autoretrat els alumnes van gubiar la planxa de linòleum, tot empran les gúbies, de tal manera que la zona en relleu, una vegada entintada era la que dibuixava l'autoretrat.
Linogravat ( buit-ple), Dibuix, Gravar: el gubiat, l'entintat i l'estampa.
Junts fem escola
Han participat en la realització d'aquesta imatge - cartell els alumnes de 1r, 2n i 3r de l'ESO de l'escola Mare del Diví Pastor de Capellades.
Per fer-l'ho els alumnes van fer el seu autoretrat, partint, però d'objectius diferents:
- els alumnes de 1r van fer autoretrats psicològics. Una vegada dibuixat l'autoretrat i escrita una descripció d'ells mateixos, el text substitueix les línies que dibuixen l'autoretrat.
- els alumnes de 2n i 3r aplicaren en el seu autoretrat diferents tipologies de línies i punts per descriure amb el màxim detall les característiques i particularitats fisiològiques.
Agrair a la tutora de 3r, la Míriam, la seva col·laboració.
dissabte, 25 de febrer del 2012
Ampliant una vinyeta de còmic.
Vaig proposar als alumnes de primer ampliar una vinyeta de còmic utilitzant com a recurs la quadrícula; una quadrícula que dibuixada en el model i en el full de dibuix serveix de pauta alhora d'ampliar i col·locar o encaixar els diferents elements compositius.
Aquí teniu alguns dels treballs fets.dijous, 9 de febrer del 2012
Color i imaginació
Hi han activitats i propostes que acaben essent un clàssic. Alguns anys no es proposen, sempre hi ha nous artistes per descobrir, obres que atrauen l'atenció i vols fer-ne partíceps els alumnes però, en un moment o altre, es recuperen, i aquest n'és un d'aquests casos.
L'obra de l'artista Austríac Hundertwasser atrau, hi ho fa amb uns trets que li són propis, característics i presents en tota la seva obra, pictòrica, arquitectònica, els dissenys de moda (vestits), entre d'altres manifestacions artístiques. Aquestes característiques són el refús a les línies rectes, els colors brillants, les formes orgàniques, l'anel de reconciliació de l'ésser humà amb la natura i, especialment el seu propi tarannà i individualisme.
Després de parlar del COLOR i de visualitzar l'obra d'aquest artista vaig proposar als alumnes de 2n curs de l'ESO, imaginar, dibuixar i pintar edificis imaginaris. Van començar fent-ne un esbós, per pensar i elaborar la idea i, ja fet, va ser l'hora de començar a donar forma al treball definitiu, un treball que, a més a més van pintar emprant, majoritàriament, els tres primaris (groc, magenta i blau cian).
IDEA, la majoria va perfilar-la rapidíssim, FORMA, el dibuix definitiu ja va costar més ( això d'ampliar la imatge i les proporcions...) i COLOR, és a dir com trobar, mitjançant barreges de colors nous matisos, i nous tons.
Nois i noies, felicitats per la feina feta.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)